22.03.2014

Błędów

Bagna nad Białą Przemszą w Błędowie

Drugi dzień wiosny w tym roku był jak na wiosnę przystało. Prawie 20 stopni. Wybraliśmy się na Bagna w Błędowie. Trochę był to błąd, bo zapomniałem o rozgrywających się tam w tym czasie zawodach na orientację. W efekcie w lesie mijały nas tłumy ludzi na rowerach, z psami lub solo i każdy o coś pytał wskazując na mapkę. ...wiecej

9.03.2014

Laski

Stawy w Laskach

Pierwsza tak ciepła niedziela w tym roku. Grzech siedzieć w domu, a że okolice Dąbrowy piękne, nie ma problemu z wyborem miejsca na spacer. Udaliśmy się z Kubą, Mikołajem i Waldkiem na zwiedzanie stawów w Laskach. Oczywiście była też Luka, dla której takie stawy to wymarzona atrakcja. Na początek zdewastowana skałka trawertynowa w Laskach. ...wiecej

8.03.2014

Biała Przemsza

Od Maczek do Sławkowa

W Dzień Kobiet postanowiliśmy z kolegą Robertem, dać odpocząć kobietom od nas. Trasa na wycieczkę długa, ale niezbyt wymagająca. Pora roku idealna, by jak najwięcej drogi przemierzyć nad rzeką. Pogoda z rana nie najlepsza, lecz z czasem wyszło słońce. Zaczynamy na dworcu w Maczkach i udajemy się nad dawny most graniczny między zaborem Austriackim a Rosyjskim. ...wiecej

3.03.2014

Kwaczała

Wąwozy w Arkozie

W poniedziałek krótki urlopik i po raz kolejny wypad pod Kraków do Kawczały. Bardzo mi się podobają tamtejsze tereny. Chciałem zbadać zachodnie wąwozy Kwaczały, w których jeszcze nie byłem. Nie do końca się udało, bo patrząc później na mapę stwierdziłem, że został mi jeszce największy zachodni wąwóz. W towarzystwie brata i psa udaliśmy się na eksplorację. Samochód zaparkowany nad wąwozami na samej górze i schodzimy w dół miedzami. Zaczynamy zaraz obok charakterystycznego krzyża na górze. ...wiecej

1.03.2014

Ryszka

Biała przemsza w Burkach i na Ryszce

Pierwszy dzień jak dla mnie wiosennego już miesiąca obowiązkowo na słoneczku, w lesie i nad rzeczką. Chciałem znaleźć charakterystyczne i fajne miejsce nad Białą Przemszą, ale nie znalazłem, bo było nad Sztołą. Pamięć dobra, ale krótka. Wycieczka należała jednak do udanych. Pogoda wyjątkowa do robienia zdjęć. ...wiecej

23.02.2014

Okradzionów

Przełom Białej Przemszy w Okradzionowie

Przełom Białej Przemszy w Okradzionowie to miejsce, które obowiązkowo trzeba odwiedzić. Przemsza przebija się tu przez wapienie i dolimity Garbu Ząbkowickiego, należącego do Wyżyny Śląskiej. W bocznych wąwozach można zobaczyć liczne skrasowiałe wychodnie dolomitów. Ze zboczy doliny wypływają źródła na których montowane są inkubatory pstrągów. Teren od Okradzionowa poza Sławków jest obszarem wędkarskim pod warunkiem, że złowione wraca do rzeki. Wycieczkę zaczęliśmy od młyna w Okradzionowie. ...wiecej

15.02.2014

Koszarawa

Przełęcz Klekociny i spacer po Żywcu

W poszukiwaniu zimy na przełęcz Klekociny. Z bratową, bratanicą, bratem i z psem pojechaliśmy po chleb do Jeleśni. Po co do Jeleśni? A dlaczego nie do Jeleśni. Po zakupach i kawie w karczmie postanowiliśmy znaleźć zimę, której w tym roku za dużo nie było. Z prostej kalkulacji wyszło, że im wyżej tym więcej powinno być śniegu. Autem zajechaliśmy do Koszarawy, aż nam się droga skończyła i potem na piechotę w kierunku przełęczy Klekociny, oddzielającej Koszarawę od Zawoi. ...wiecej

12.01.2014

Wakacje w skalnych miastach; Teplickim i Adrspackim

9.06.2013

Szczyrk

Wycieczka i spacer po Szczyrku i okolicach